loading...
جدید ترین استخدامی های کشور
چت روم سایت

سلام

این هم از چت روم که خیلی از دوستان نظر گذاشتن و درخواست کردن


Chat Box
توجه
برای خواندن کامل هر خبر به ادامه مطلب آن خبر بروید
توجه:آگهی های ویژه و داغ برای اعضای سایت از طریق ایمیل ارسال میشود پس اگر شما هم میخواهید اگهی های ویژه استخدامی برایتان ارسال شود به صورت رایگان در سایت عضو شوید

میر بازدید : 100 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

استانداری خراسان جنوبی و تعدادی از دستگاههای اجرایی استان خراسان جنوبی

ستانداری خراسان جنوبی و تعدادی از دستگاههای اجرایی استان خراسان جنوبی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاه های اجرایی از محل سهمیه استخدامی برنامه پنجم توسعه موضوع نامه شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۱ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، تعداد ۱۱۳ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی، تخصصی، مصاحبه تخصصی، آزمون عملی (حسب مورد) و گزینش بصورت پیمانی به شرح جداول ذیل استخدام می نماید.

کد دستگاه اجرایی

عنوان دستگاه اجرایی

مشخصات مجوز استخدامی

مجموع ردیف استخدامی

شماره مجوز

تاریخ مجوز

تعداد

۱۰۰

استانداری خراسان جنوبی

۳۵/۶/۸۸۷۵

۱۳۹۲/۲/۱۰

۵۰

۱۱۳

۲۰۰

اداره کل بهزیستی استان

۳۵/۶/۹۸۱۴

۱۳۹۲/۲/۱۵

۳۰

۳۰۰

اداره کل بیمه سلامت استان

۳۵/۶/۸۸۴۸

۱۳۹۲/۲/۱۰

۱

۴۰۰

اداره کل دامپزشکی استان

۳۵/۶/۷۸۸۸۱۴

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

۱۶

۵۰۰

اداره کل ورزش و جوانان استان

۳۵/۶/۹۸۱۰

۱۳۹۲/۲/۱۵

۱۶

 

نکات مهم ثبت نام:

  • قبل از واریز وجه ثبت نام لازم است داوطلبان از شرایط احراز خود با مفاد آگهی استخدام اطمینان حاصل نمایند.
  • بدیهی است هزینه ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.
  • مهلت ثبت نام برای شرکت کنندگان در آزمون به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و کلیه داوطلبان واجد شرایط می بایست در فرصت تعیین شده  ثبت نام نمایند ضمنا فرصت ثبت نام تعهد استخدامی برای دستگاه نمی باشد.

شرایط عمومی استخدام :

  • داشتن تابعیت ایران
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
  • عدم اعتیاد به دخانیات ومواد مخدر
  • نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
  • دارابودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک همتراز (برای مشاغلی که مدرک همتراز در شرایط احراز آنها پیش بینی شده است)
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران


شرایط اختصاصی استخدام :
داشتن حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر ۳۵ سال تا آخرین روز مهلت ثبت نام.
تبصره: موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) داوطلبانی که در جبهه های نبر حق علیه باطل (از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۵/۲۹) به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل.
ب) افراد خانواده معظم شهدا، آزادگان، مفقود الاثرها، جانبازان از کارافتاده کلی که قادر به کار نمی باشند شامل: همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر تا میزان ۵ سال.
ج) آزادگان، فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان (۲۵ درصد و بالاتر) و فرزندان آزادگانی که حداقل یک سال سابقه اسارت دارند، از شرط حداکثر سن معاف  می باشند.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت  (قراردادی) در دستگاههای دولتی از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها. (حداکثر ۱۰ سال)

جدول شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی

کد دستگاه اجرایی

دستگاه اجرایی

توضیحات

۱۰۰

استانداری خراسان جنوبی

۱- کارکنان زن قراردادی شاغل در استانداری و واحدهای تابعه در رشته های شغلی که شرایط احراز آن جنسیت مرد قید شده است مجاز به شرکت خواهند بود. (فقط رشته های شغلی استانداری و واحدهای تابعه)

۲- رشته شغلی «کارشناس مطالعات اقتصادی» کد ۱۳۸ فقط مختص کارکنان قراردادی منتقله از کلانشهرها می باشد و سایر افراد مجاز به شرکت در این رشته شغلی نمی باشند.

۲۰۰

اداره کل بهزیستی استان

۱- کارکنان زن قراردادی شاغل در اداره کل بهزیستی استان و واحدهای تابعه آن در رشته های شغلی ستاره دار (*)  از شرط جنسیت معاف بوده و مجاز به شرکت در رشته های شغلی مذکور می باشند.

۵۰۰

اداره کل ورزش و جوانان استان

۱- کارکنان زن قراردادی شاغل در اداره کل ورزش و جوانان استان و واحدهای تابعه آن در رشته های شغلی آن دستگاه که در شرایط احراز آن جنسیت مرد قید شده است مجاز به شرکت خواهند بود.


مدارک مورد نیاز:

  • تکمیل برگ درخواست شغل (با دقت و خط خوانا تکمیل گردد)
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی معتبر از دانشگاه محل تحصیل (تاریخ فراغت از تحصیل، حداکثر تا تاریخ آخرین روز مهلت ثبت نام می باشد)
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات، تصویر صفحه آخر)
  • تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران) تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از تاریخ آخرین مهلت ارسال مدارک باشد.
  • دو قطعه عکس ۴×۳ جدید، تمام رخ پشت نویس شده، ( یک قطعه عکس بصورت الکترونیکی ارسال گردد)
  • مدارک دال بر ایثارگری
  • مدارک دال بر بومی بودن
  • تصویر گواهی نامه معتبر در خصوص زبان انگلیسی عمومی و مهارت  های عمومی فن آوری اطلاعات
  • مدارک دال بر خدمت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای دولتی از تاریخ ۱۳۵۷/۱/۲۲ به بعد
  • اصل رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ ۰۰۰/۹۰ ریال به حساب جاری۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ایران به عنوان حق شرکت در آزمونهای تخصصی و علمی داوطلبان استخدام (ایثارگران ۵۰ درصد مبلغ مذکور را می پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت مبلغ مذکور معاف می باشند)

تذکرات مهم:
الف) متقاضیانی که برای شرکت در آزمون استخدامی متمرکز مورخ ۴/۴/۹۱ نسبت به واریز مبلغ ۶۰۰۰۰ ریال به حساب جاری ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی اقدام نموده اند فقط ما به التفاوت آن به مبلغ ۳۰۰۰۰ ریال را به حساب مذکور واریز و اصل فیش های واریزی ۳۰۰۰۰ ریال و ۶۰۰۰۰ ریال را به همراه سایر مدارک ثبت نام ارسال نمایند. در غیر اینصورت باید کل مبلغ ۹۰۰۰۰ ریال را به حساب مربوطه واریز و اصل فیش آن را ارسال نمایند.
ب) داوطلبینی که در آزمون قبلی مورخ ۹۱/۴/۴ ثبت نام و نسبت به ارسال مدارک اقدام نموده اند می باید مجدداً کلیه مدارک مندرج در متن آگهی را در مهلت مقرر از طریق پست پیشتاز ارسال نمایند.

 


نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت نام:
ثبت نام متقاضیان بصورت الکترونیکی و از طریق نشانی اینترنتی:  http://azmoon.sko.ir  به شرح ذیل انجام می پذیرد.
نکته: اسکن یک قطعه عکس ۴×۳ جدید، تمام رخ  با حجم ۱۰۰ کیلوبایت الزامی است (با یکی از فرمت های: png- gif  jpg – )
متقاضیان واجد شرایط، ملزم هستند از تاریخ درج آگهی روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۳۹۲/۰۲/۲۷  نسبت به ثبت نام الکترونیکی به آدرس: http://azmoon.sko.ir   اقدام نمایند.
متقاضیان واجد شرایط می بایست مدارک ثبت نام را به ترتیب یاد شده در پاکت A4 قرار داده و حداکثر تا روز پنجشنبه مورخ ۰۲/۰۳/۱۳۹۲  طریق پست سفارشی به آدرس دستگاه اجرایی مورد درخواست به شرح جدول ذیل ارسال نمایند لطفا بر روی پاکت علاوه بر آدرس و نام دستگاه مورد درخواست  به جمله (واحد امور اداری دستگاه مورد درخواست مربوط به آزمون استخدامی متمرکز) نیز اشاره گردد.
 توجه: به مدارک ناقص و یا مدارکی که پس از مهلت ثبت نام به پست تحویل و یا از هر طریق دیگری ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود.

کدپستی

آدرس

دستگاه اجرایی

ردیف

۹۷۱۴۹۱۳۳۳۳

بیرجند-  طالقانی ۱۳ ساختمان مرکزی، اداره کل امور اداری و مالی استانداری

استانداری خراسان جنوبی

۱

۹۷۱۷۶۹۱۱۱۶

   بیرجند- خیابان ارتش- روبروی پادگان امام رضا (ع)، امور اداری اداره کل بهزیستی استان

اداره کل بهزیستی استان

۲

۹۷۱۸۷۳۳۱۷۶

خیابان ۱۵ خرداد، تقاطع توحید-  امور اداری اداره کل بیمه سلامت استان بیرجند-

اداره کل بیمه سلامت استان

۳

۹۷۱۶۸۸۴۱۴۷

بیرجند- خیابان جمهوری اسلامی۲، پشت پارک آزادی، امور اداری اداره کل دامپزشکی استان

اداره کل دامپزشکی استان

۴

۹۷۱۹۸۵۴۵۹۶

بیرجند- معصومیه، بلوار صنعت و معدن، سایت اداری، اداره کل ورزش و جوانان (اداره توسعه منابع انسانی)

اداره کل ورزش و جوانان استان

۵

زمان و محل توزیع کارت:
کارت ورود به جلسه آزمون توانمندیهای عمومی و تخصصی در روزهای چهارشنبه مورخ  ۱۳۹۲/۳/۱ و  پنجشنبه  مورخ ۱۳۹۲/۳/۲ از طریق سایت به آدرس:   http://azmoon.sko.ir قابل دریافت بوده و زمان و محل برگزاری آزمون بر روی کارت دریافتی به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت ورود به جلسه به منزله تأیید مدارک ارسالی نمی باشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.

 


مواد آزمون:
الف) آزمون توانمندیهای عمومی شامل: ۱- معارف اسلامی (ضریب ۳) ۲- زبان و ادبیات فارسی و ادبیات اداری (ضریب ۲)  ۳- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی (ضریب ۲) که به تعداد (۹۰) سوال چهار گزینه ای طراحی (بدون اعمال نمره منفی) خواهد بود.
تبصره: اقلیت های دینی از پاسخگوئی به سوالات معارف اسلامی معاف می باشند و امتیاز آن در سایر موارد آزمون توزیع می شود.
ب) آزمون تخصصی شامل سؤالات مرتبط با رشته شغلی مورد درخواست داوطلب می باشد.
ج) داشتن گواهی نامه معتبر در خصوص زبان انگلیسی عمومی در سطح متوسط (Intermediate ) و مهارت های عمومی فن آوری اطلاعات از مراکز معتبر تعیین صلاحیت شده

تذکرات:
۱۰۰% سهمیه استخدامی به داوطلبان بومی استان تعلق دارد.
تبصره ۱: اولویت انتخاب داوطلبان با بومی شهرستان می باشد و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد از داوطلبان بومی سایر شهرستانهای استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می گردند.
تبصره ۲: بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند:
الف) محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب (ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته را در محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.
ج) همسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح که استان محل تولد همسر یا پدر (شاغلین نیروهای مسلح) در محل جغرافیایی مورد تقاضای استخدام باشد و یا محل سکونت کنونی آنان (در خصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد نیز بومی تلقی می شوند.
د: فرزندان و همسران کارکنان رسمی، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات « کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران» به استان مورد تقاضا برای استخدام منتقل شده اند.
و: آن دسته از افرادی که حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت در دستگاه های اجرایی استان مورد تقاضا برای استخدام، با پرداخت حق بیمه داشته باشد.
توجه: داوطلبان موضوع این بند بایستی مدارک لازم را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال نمایند.

۱- از کل مجوز استخدامی۳۰ درصد آن برای استخدام ایثارگران اختصاص دارد که ۲۵ درصد آن از میان جانبازان، آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت تخصیص می یابد لازم به ذکر است ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران ازسوی بنیاد شهید معرفی شده و در حال جذب می باشند. فرزندان معظم شاهد و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که از سوی بنیاد شهید معرفی نشده­اند می توانند در این آگهی به همراه سایر ایثارگران ثبت نام نموده و در صورت عدم تکمیل سهمیه از باقیمانده سهمیه اختصاصی بهره مند شوند.
همچنین براساس قانون اصلاح بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه، فقط فرزندان شاهد و جانباز ۲۵ درصد و بالاتر و آزاده بالای یک سال اسارت از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاههای مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرایط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.
مابقی مشمولین این بند که از سوی بنیاد شهید معرفی شده اند در حد باقیمانده سهمیه ۲۵ درصد، در آزمون استخدامی شرکت نموده و در رقابت با سایر افراد واجد شرایط این بند به ترتیب بالاترین نمره انتخاب خواهند شد.
۲ – پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان زیر یک سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دارد. مشمولین این بند براساس آگهی استخدامی در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت. انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت نام نموده اند انجام خواهد شد.
۱/۲- استخدام مازاد بر ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت.
۲/۲- ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان در صورت ارائه تصویر، نیازی به اخذ و ارائه گواهی از بنیاد مذکور ندارند.
۳/۲- در گواهی خانواده جانبازان می بایست جمله (عضو خانواده جانباز از کار افتاده کلی غیر قادر به کار قید گردد) در غیر این صورت این افراد نمی توانند از مزایای مربوطه بهره مند گردند.
۴/۲ – ایثارگران شامل رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ تحمیلی و نیز فرزندان و همسر آنان و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و آزادگان زیر یکسال اسارت و خواهران و برادران شهدا می باشد که در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آگهی، با رعایت قوانین مربوط از اولویت قانونی برخوردار خواهند بود.
۳ – معلولین عادی به شرط کسب حدنصاب نمره لازم و دارا بودن شرایط مندرج در آگهی به ترتیب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود. (معلولینی که نیاز به منشی در روز آزمون استخدامی دارند می بایست موضوع را سریعا به دستگاه مورد درخواست اطلاع رسانی نمایند)
۴- انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی (۶۰درصد کل نمره آزمون) را کسب کرده اند، به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام خواهد شد.
۵- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندیهای عمومی صرفاً به منزله تایید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند  و انتخاب داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویت های مقرر صورت می پذیرد.
۶- افرادی که حد نصاب ۶۰% آزمون (توانمندی های عمومی) را کسب نموده اند و پس از اعمال نمرات تخصصی به عنوان پذیرفته شده اولیه معرفی شده اند، باید حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان اعلام نتیجه آزمون، گواهی نامه معتبر در خصوص زبان انگلیسی عمومی و مهارت های عمومی فنآوری اطلاعات را ارایه نمایند. در صورت عدم ارایه مدارک مذکور در مدت تعیین شده افراد ذخیره جایگزین خواهد شد. در مواردی که استخدام و جذب بعد از آزمون اولیه منوط به انجام مصاحبه تخصصی و آزمون عملی باشد پس از ارایه گواهی نامه مذکور و حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان اعلام نتیجه اولیه مصاحبه تخصصی یا آزمون عملی به عمل می آید.
۱/۶ – کسانی که فاقد گواهی نامه های مذکور می باشند و یا گواهی نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشد موظفند در یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده که در بخش «اعتبار سنجی موسسات آموزشی» با عنوان «موسسات تعیین صلاحیت شده» سایت مرکز آموزش مدیریت دولتی  با آدرس www.smtc.ac.ir   قابل مشاهده می باشد یا سایت دفتر آموزش و پژوهش استانداری به آدرس www.sko.ir  پس از شرکت در آزمون تعیین سطح، گواهی نامه مذکور را ارایه نمایند.
۷- کارکنان غیر رسمی شاغل در دستگاههای دولتی به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه از (۲)درصد و حداکثر (۲۰) درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به صورت جداگانه برخوردار خواهند شد.
۸- اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب با شاغلین غیر رسمی دستگاه اجرایی مربوطه، داوطلبان بومی و شاغلین غیر رسمی مناطق محروم و دور افتاده برای همان مناطق خواهد بود.
۹- به مدارک ارسالی توسط دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پائین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل (به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شده اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با ارزش علمی دارند) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۱۰- مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون (حداکثر۲ ماه پس از اعلام نتیجه) بایستی به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۱۱- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال مدارک بصورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان، مسابقه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.
۱۲- اسامی پذیرفته شدگان پس از تأیید مراجع ذی صلاح و از طریق سایت استانداری به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۱۳- انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل گزینش میسر می باشد

 

فرم ثیت نام آزمون استاندرای خراسان جنوبی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 309
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 2,489
  • بازدید کلی : 16,436
  • کدهای اختصاصی